مشاوره رایگان

(ساعات اداری)

  • 0910-1362-807

  • اگر زن درخواست طلاق دهد و مرد ناراضی باشد چه می شود+ بهترین وکیل طلاق از طرف زوجه

    اگر-زن-درخواست-طلاق-دهد-و-مرد-ناراضی-باشد-چه-می-شود؟

    تماس با تهران طلاق

    تهران طلاق بزرگترین گروه وکلای تخصصی خنواده طلاق و مهریه 

     

    بر اساس ماده ۱۱۳۱ قانون مدنی حق طلاق برای مرد قرار داده شده است. به صورتی که هر گاه مرد اراده کند و بخواهد قادر است که زنش را طلاق دهد البته که می بایست برای انجام طلاق یکسری اصول و قائده مثل  ثبت نام و دادخواست طلاق ، درخواست طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی و حضور در جلسات مشاوره طلاق و….را انجام دهد.

    اگر مرد قصد طلاق دادن زنش را داشته باشد و برای این امر دلایلی مثل عدم تمکین و….را نداشته باشد ، علاوه بر انجام اصولی مثل دادخواست طلاق و… موظف است که تمامی حقوق زن را که اعم از مهریه، نفقه، اجرت المثل و…را به زن پرداخت نماید یا اینکه چگونگی پرداخت کردن آن را تعیین نموده و تکلیف حقوق زن را مشخص نماید.

    اما می خواهیم در این مقاله شما عزیزان را با این موضوع  که اگر زن درخواست طلاق دهد و مرد راضی نباشد چه شرایطی را خواهد داشت بیش تر آشنا کنیم و وپاسخ آن را برایتان شرح دهیم . همان طور گفته شده مرد می تواند هر زمان که بخواهد بدون دلایلی حقوقی وبدون رضایت زن با پرداخت  تمام حقوق مالی   ، زن  خود را طلاق دهد.

    اما این قضیه برای درخواست طلاق از طرف زن شرایط متفاوتی دارد.در مواد گوناگونی از حقوقی مدنی در رابطه با در خواست طلاق از طرف زن اشاره شده است . بر طبق مواد ۱۱۹۲،۱۱۲۹و ۱۱۳۰زن هم می تواند درخواست طلاق دهد اما با این تفاوت که برای درخواست طلاق زن  می بایست دلیل ضمن فرم  در خواست طلاق را ارائه دهد   و آن دلیل هم باید در دادگاه خانواده به اثبات برسد ولی اگر زن دلیل محکمه پسندی نداشته باشد یا دلیلش به اثبات داد که نرسد اگر مرد از طلاق دادن زنش ناراضی باشد زن نمی تواند از شوهرش طلاق بگیرد.

    طبق قوانین قضایی زن می تواند با ارائه دلیل ضمن فرم درخواست طلاق و اثبات در داد که خانواده درخواست طلاق بدهد . زن با ارائه دلایلی مثل غیبت ،عدم پرداخت نفقه  ،حرج و…. می تواند برای طلاق گرفتن از شوهر خود به دفتر خدمات الکترونیک قضایی درخواست طلاق دهد.

    اما مخالفت نظر مرد در رابطه با درخواست طلاق از طرف زن تاثیر زیادی در روند پیگیری طلاق خواهد داشت .  اگر زن دلیل محکمه پسندی را نداشته باشد و بخواهد درخواست طلاق دهد و شوهر مخالف این عمل باشد نمی تواند به خواسته خود دست پیدا کند.

    اگر زنی برای جدایی از همسرش اقدام به درخواست طلاق کند  و در ضمن فرم درخواست دلیل  خودش را برای طلاق بیان کرده باشد در صورتی که  دلیلش  در دادگاه خانواده  اثبات شود و دادگاه رای طلاق را صادر کند آن گاه هست که دیگر مخالفت مرد  تاثیر آن چنانی در روند رسیدگی به درخواست طلاق از طرف زن نخواهد داشت و زن می تواند به خواسته خود برسد.

    در خواست طلاق و جدایی از طرف زن  رسیدگی آن دارای سر مرحله است .  مرحله اول،در این مرحله دادگاه به پرونده درخواست طلاق رسیدگی کرده و حکم آن را صادر می کند پس از صدور حکم اگر زن با مرد  حکمی که صادر شده  از دادگاه بدوی به ضررش باشد می تواند که به آن حکم  اعتراض نماید و پرونده درخواست طلاق از سمت زن مجددا  در دادگاه تجدیدنظر پیگیری  می شود اما اگر بازهم اعتراضی نسبت  به حکم صادر شده ی دادگاه تجدیدنظر وجود داشته باشد  پرونده به منظور  رسیدگی دوباره به دیوان عالی کشور فرستاده خواهد شد.

    در تمامی  مراحل رسیدگی به پرونده طلاق از طرف زنند و قادر است که به حکم صادره از دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر اعتراض نماید. با اعتراض مرد نسبت به رای صادره شده روند رسیدگی به درخواست طلاق از طرف زن زنان بیش تری را خواهد گرفت و طولانی تر می شود. این اعتراض در صورتی که حتی زن دلیل ارائه داده خود را به اثبات داد که هم رسانده باشد بازهم سبب افزایش زمان رسیدگی به پرونده خواهد شد.

    اما حال میخواهیم تکلیف  مهریه زن را در صورتی که خودش درخواست طلاق داده باشد را برایتان شرح دهیم . اگر زن تمام دلایل خود را در دادگاه به اثبات برساند و رای به طلاق صادر شود آن گاه زن می تواند مهریه خود را کامل از مرد دریافت نماید و از شوهرش طلاق بگیرد .

     بهترین وکیل طلاق از طرف زوجه :

    بهترین وکیل طلاق از طرف زوجه می تواند با استفاده از موارد قانونی مانند قانون حمایت خانواده ، قانونی مدنی و یا سایر مواردی که به زن حق طلاق را می دهد دادخواست طلاق به طرفیت زوجه را  به دادگاه تقدیم نموده و در  صورتی که مرد از این امر ناراضی باشد و با توجه به دلائل و مدارکی و وضعیتی که زن در منزل مشترک داشته است می تواند امور وی را در دادگاه به جلو ببرد.

     دادخواست طلاق به طرفیت زوجه امری بسیار دشوار و وقت گیر می باشد و اگر زنی به هر دلیلی خود  بدون اطلاع از قوانین و مقررات جاری کشور در این رابطه اقدام نماید ممکن است سالها در دادگاهها وراهروهای ان باید درگیر و منتظر حکم  باشد.

     اما یک وکیل متخصص و حرفه ای در این زمینه می تواند با استفاده از دانش و مهارتهایی که دارد و همچنین با استفاده از تجربه خود می تواند در اسرع وقا ضمن محکوم کردن شوهر به پرداخت مهریه ، نفقه و سایر موارد  قادر است زوج را نیز در دادگاه وادار به طلاق زن خود که  به هیچ وجه حاضر به برگشت به زندگی مشترک نمی باشد را  بنماید .

    در این مقاله سعی کردیم  مسائل مهم و کلیدی  را در رابطه با درخواست طلاق از طرف زن در شرایطی که مرد ناراضی باشد بیان نماییم. امید داریم که این مطلب به معلومات شما در زمینه آگاهی حقوقی بیفزاید و برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

    موسسه حقوقی تهران طلاق با وکلای با تجربه وکیل مهریه ،وکیل خانواده ،وکیل طلاق توافقی ،وکیل طلاق و… آماده ارائه مشاوره به صورت حضوری و آنلاین می باشد .

    5/5 - (1 امتیاز)
    نوشته های تازه
    قوانین-طلاق-برای-مرد-
    طلاق-در-ایران-
    شماره-وکیل-طلاق-
    وکیل-طلاق-شیراز
    دلایل-طلاق-زن
    وکیل-طلاق-کرج

    اشتراک گذاری

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا